Kategori Buku (sila tekan)

Penerbit -

    • Gambar : Q&A BERSAMA USTAZ KAZIM ELIAS : PERIHAL KELUARGA
    • Nama : Q&A BERSAMA USTAZ KAZIM ELIAS : PERIHAL KELUARGA
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR25.00
    • Penerangan :

      Q&A Bersama Ustaz Kazim Elias  : PERIHAL RUMAH TANGGA

      Q&A Bersama Ustaz Kazim Elias menjawab persoalan-persoalan semasa dan rumahtangga yang sering dihadapi oleh umat Islam dan turut memuatkan tperkongsian amalan - Amalan Untuk Mencari Orang yang Tenggelam (lemas), Amalan bagi Menarik Pengunjung ke Premis Perniagaan dan Amalan atau Petua Menghafaz Al-quran- yang amat berguna untuk dijadikan panduan dan untuk diamalkan. Soalan-soalan ini adalah hasil kompilasi persoalan daripada orang awam kepada ustaz Kazim Elias. Kini ia dibukukan khas untuk dikongsikan bersama pembaca dan peminat.

      Antara kandungan menarik :

      • Suami Cium Tangan Isteri.. Okey ke ?
      • Anak Degil Salah Siapa ?
      • Powernya Doa Suami
      • Isteri Mudah Bersalin
      • Putus Hubungan Keluargaan
      • Siapa Yang Patut Cemburu ?
      • Syoknya Mengumpat !
      •  Mengapa Isteri Berleter ?
      • Gaduh - Empat Tip Pertautan Hati
      • Siapa Bapanya ?
      • Suami Tertarik Dengan Wanita Lain
      • Menilai Mimpi
      • Suami Jangan Takut Tegur Isteri
      • Awas Kebinasaan Berkahwin !
    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : NAWAITU SAUMA GHADDIN
    • Nama : NAWAITU SAUMA GHADDIN
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR17.00
    • Penerangan :

      NAWAITU SAUMA GHADDIN - Sahaja Aku Berpuasa Esok Hari

      Penulis menjawab segala persoalan berkaitan puasa dengan ringkas dan padat berdasarkan fakta yang jelas agar pembaca dapat memahami dan menghayati ibadah puasa yang dilaksanakan. Antara kemusykilan yang dijawab :

      • Keadaan yang tidak membatalkan  puasa.
      • Berniat pada setiap malam atau berniat puasa sebulan ?
      • Mengorek hidung atau telinga ketika berpuasa.
      • Puasa orang yang sakit buasir.
      • Ganti fidyah puasa dengan duit.
      • Berpuasa tetapi melakukan maksiat.
      • Menggabungkan puasa qadha dengan puasa sunat.
    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : JADILAH SEPERTI PU FAIZ
    • Nama : JADILAH SEPERTI PU FAIZ
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR18.00
    • Penerangan :

      PU Faiz menjawab 162 persoalan fekah yang sering dipersoalkan dalam masyarakat. Antaranya :

      • Kalau pegang dada pondan batal wuduk tak ?
      • Ambil gambar curi-curi boleh ke ?
      • Boleh tak saya nak ambil gambar dengan girlfriend saya ?
      • Ustaz, apa tandanya seseorang itu jodoh kita ?
      • Boleh bagi tip macam mana nak kahwin awal ?
      • Apa hukum tengok cerita hantu ?
      • Orang muda macam saya pun kena bayar zakat ke ?
      • Berdosa ke langgar traffic light ?

      " Jika memakai kopiah sahaja dan tidak memakai serban. Sahkah solat?"

      "Anda memakai topi keledar sekalipun, sah solat anda sekiranya dahi itu mencecah di tempat sujud."

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : AKHIRAT FIRST
    • Nama : AKHIRAT FIRST
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR18.00
    • Penerangan :

      AKHIRAT FIRST

      Beramal dengan kebaikan biarlah sebanyak-banyaknya kerana kebaikan apabila semakin banyak, maka bertambahlah nilai baik  dan barakah dalam sebuah kehidupan.

      Hakikatnya, kebaikan tiada noktah dalam kehidupan, melainkan mati dalam kebaikan adalah noktahnya !

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : TRAVELOG DI SEBALIK NIQAB - Kisah Tersirat
    • Nama : TRAVELOG DI SEBALIK NIQAB - Kisah Tersirat
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR38.00
    • Penerangan :

      DI SEBALIK NIQAB : KISAH TERSIRAT

      Pada zahirnya, niqab menggambarkan wanita Saudi, lebih-lebih lagi penulis pernah bermuqim di Madinah. Justeru, Di Sebalik NIqab : Kisah Tersirat seolah-olah berkisar wanita di sana.

      TIDAK ! Ia pandangan yang sangat salah !

      Niqab bukan semata-mata dipakai wanita Arab. Ia sebenarnya adalah simbol halangan, lindungan atau batasan. Hanya mereka yang berada di sebalik niqab mampu melihat dan menyingkap dengan jelas segala kisah yang tersembunyi.

      Di Sebalik Niqab : Kisah Tersirat merupakan satu lagi kisah sisi kehidupan penulis selepas buku Kandil di Kaki Gunung, Rumah Kecil Di Jabal Uhud, Bukan Sekadar Resipi dan Aroma Antara Benua. Senyumlah, menangislah,tertawalah bersama karya unik ini.

      ***********

      " Mama... Abla Ibtisam ajak Amirul belajar di Khartoum."

      Allah ya Allah... tiba-tiba nyawa saya bagai diragut malaikat maut tanpa sebarang amaran. Tangkai jantung bagaikan disentap tanpa belas kasihan. Membayangkan dirinya seorang anak manja, mudah menangis, kaki 'pemakan' terasa tidak tergamak melepaskan Amirul pergi.

      " Habis tu... apa kata Amirul ?"

      " Mama... Amirul kata ya, Amirul nak ikut Abla ke Sudan."

      Hari itu bagaikan hari-hari terakhir hidup saya di dunia. Langit bagaikan runtuh di atas bumbung, lalu bumbung itu pula menghempap ke atas kepala. Bagaimanapun hati berbisik, Imam Syafi'i sudah keluar menuntut ilmu sejak kecil lagi. Amirul berusia 14 tahun, izinkanlah anakmu pergi.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : MOTIVASI ANAK PINTAR-POWER PARENTING
    • Nama : MOTIVASI ANAK PINTAR-POWER PARENTING
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR20.00
    • Penerangan :

      MOTIVASI ANAK PINTAR- POWER PARENTING

      Setiap ibu bapa pastinya mahu anak-anak mereka berjaya dengan cemerlang dalam pelajaran. Apabila kita ada anak yang menduduki peperiksaan penting, maka orang sekeliling akan bertanyakan apa keputusan peperiksaan anak kita. Berapa 'A' atau dapat masuk sekolah berasrama pebuh atau tidak ? bagi ibu bapa, jika anak tidak mendapat semua 'A' dalam peperiksaan maka peluang untuk mereka berjaya tipis. 

      • Adakah kita tergolong sebagai ibu bapa yang terlalu obses dengan pencapaian semua 'A' ?
      • Benarkah pelajaran yang baik itu mampu menjamin anak-anak menjadi insan yang berjaya dunia dan akhirat ?
      • Bersyukurkah kita terhadap anugerah Allah, jika anak kita bukan 'A' dalam pelajaran tetapi 'A' di akhirat sana?
    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : BERSYUKUR SAAT DIUJI
    • Nama : BERSYUKUR SAAT DIUJI
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR22.00
    • Penerangan :

      BERSYUKUR SAAT DIUJI

      Saya didatangi oleh seorang ustaz yang mengharapkan pertolongan agar anaknya diterima masuk sebagai staf UTM. Jawatan kerani. Pagi-pagi lagi beliau sudha muncul di rumah. Lalu saya dengar dengan teliti tujuan kedatangan beliau dan dengan nada perlahan saya berkata,

      " Ustaz, boleh saya bertanya satu soalan? Jika ada calon yang ditemu duga, katalah anak ustaz yang paling teruk sekali, tidak berkelayakan, maka jika saya memberi markah tertinggi kepadanya, adakah saya berdosa?" (Nota : beliau memberi jawapan,"berdosa"). Sanggupkah ustaz menyuruh saya melakukan dosa?"

      Saya menitiskan air mata di hadapan beliau. Dalam sebak inilah saya nyatakan kepada beliau, " Ustaz, saya mungkin mempunyai sedikit kuasa, tetapi kuasa Allah lebih luas dan tidak terperi hebatnya. Saya tidak mahu berdosa. Tolonglah saya ustaz untuk tidak melakukan dosa. Ustaz orang beragama. Ustaz orang pandai. Saya orang bodoh, jahil dan tidak berilmu."

      Beliau meninggalkan rumah saya tanpa berkata apa-apa.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : RASULULLAH INSAN YANG TERPELIHARA
    • Nama : RASULULLAH INSAN YANG TERPELIHARA
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR30.00
    • Penerangan :

      RASULULLAH INSAN YANG TERPELIHARA

      Kitab ini mengandungi pembetulan bagi sebahagian kefahaman yang didustakan oleh pedapat yang menafikan terpeliharanya para nabi a.s amnya, dan Rasulullah SAW khususnya, yang telah berlanjutan selama beberapa kurun. Di mana usaha orang-orang yang terkemudian  dalam membicarakan isu ini tidaklah lebih hebat  daripada usaha mereka yang sebelumnya, melainkan mereka telah mewarisi - pada apa yang mereka warisi - dengan pandangan tahqiq dan dirayah. Disebabkan itu mereka telah mencampuradukkan antara yang betul dan salah. 

      Inilah, sesungguhnya aku tidaklah mendakwa - dengan buku ini- bahawa akulah yang alim tentang hal ini, dan aku juga tidaklah  menafikan bahawa apa yang aku bincangkan di dalam  buku ini telah ada dalam perbincangan orang yang terdahulu. Buku ini adalah sebuah fikiran, atau idea yang terhasil daripada pemerhatian. Sesungguhnya ia adalah limpah kurnia daripada Allah SWT yang membuka kepada sesiapa yang Dia kehendaki, dengan apa  yang Dia kehendaki, sepertimana yang Dia kehendaki, dan pada bila-bila masa yang Dia kehendaki. Dia mengurniakan rahmat-Nya kepada sesiapa yang Dia kehendaki, dan Allah-lah yang memiliki kemuliaan dan keagungan.

      -Pengarang-

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : ADD PAHALA DELETE DOSA
    • Nama : ADD PAHALA DELETE DOSA
    • Kod : GALERI ILMU
    • Harga : MYR23.00
    • Penerangan :

      ADD PAHALA, DELETE DOSA

      Saya menangis dan menjerit kesakitan sambil menyebut, 'Allahu akbar!', teramat sakit. 'Kenapa aku diseksa sebegini? Aku bersolat juga.' Tiba-tiba mulut saya boleh berkata-kata. Ketika itu saya mendengar suara malaikat yang menakutkan itu mengherdik, 'Memang kamu bersolat. Tetapi tidak sepenuh hati. Kamu bersolat pun tidak ikhlas. Bersolat kerana bosan mendengar leteran ibu menyuruh kamu bersolat.

      'Kamu lebih mengutamakan internet dan tidur berbanding solat. Tanpa rasa bersalah, kamu memegang tanya perempuan bukan mahram. Kamu juga tidak menutup aurat. Selalu memakai seluar pendek. Jika ada yang menegur, kamu cepat melenting, cepat marah. Walhal mereka memesan kepada kebaikan. Kamu lalai daripada mengingati Allah. Hanya berseronok sahaja yang kamu tahu.

      ADD PAHALA DELETE DOSA adalah sebuah karya mengenai amalan dan ibadah harian yang ditujukan khas untuk pelajar dan golongan muda. Perkongsian kisah dan tip yang tercatat di dalamnya amat membantu kita, yakni orang muda untuk terus beramal walaupun hanya dengan amalan-amalan kecil sekalipun. ia membantu kita untuk mengenal pasti adakah kita orang muda yang begitu bermotivasi dalam melakukan amal ibadah? ATAU adakah kita orang muda hanya melakukan amal ibadah secara bermusim  ATAU orang muda yang malas melakukan amal ibadah? Tepuk dada tanyalah diri. Jawapannya ada di dalam hatimu wahai orang muda.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : RINGKASAN AS-SHAMA
    • Nama : RINGKASAN AS-SHAMA'IL AL-MUHAMMADIYYAH : SEOLAH-OLAH MELIHAT RASULULLAH DI DEPAN MATA
    • Kod : KARYA BESTARI
    • Harga : MYR45.00
    • Penerangan :

      Penulis merupakan seorang tokoh besar dan menjadi rujukan umat dalam ilmu hadith iaitu al-Imam al-Hafiz Abu 'Isa al-Tirmizi. Beliau lahir pada 209H dan wafat pada 279H.

      Kitab al-Shama'il al-Muhammadiyyah adalah buku terulung dalam membicarakan bentuk fizikal, sifat dan akhlak Nabi SAW. Namun naskah yang berada di tangan anda ini merupakan rangkaian yang menghimpunkan sejumlah 335 buah hadith berbanding kitab asalnya iaitu 417 hadith.

      Buku ini wajib dimiliki oleh setiap muslim dan muslimah untuk mengenali Nabi SAW dengan lebih dekat dan terperinci sehingga mencintai Baginda melebihi manusia semuanya.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : BERTANI DI SYURGA
    • Nama : BERTANI DI SYURGA
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR22.00
    • Penerangan :

      Pada suatu hari Rasulullah berbicara dengan seorang lelaki dari desa. Rasulullah SAW menceritakan bahawa ada seorang lelaki penghuni syurga meminta kepada Allah SWT untuk bercucuk tanam, kemudian Allah bertanya kepadanya bukankah ALlah SWT telah berikan segala perkara yang diperlukan?

      Lelaki itu mengakui dia suka bercucuk tanam. Lalu dia mneaburkan biji benih. Tanaman itu terus tumbuh. Kesemuanya sama. Setelah itu dia menuainya. Hasilnya dapat setinggi gunung. Allah SWT berfirman kepadanya," Wahai anak Adam, dia tidak mengenyangkan perut kamu."

      Lelaki dari desa itu berkata," Demi Allah, orang itu adalah orang Quraisy ataupun Ansar kerana mereka daripada golongan petani. Kami bukan daripada golongan petani." Rasulullah tertawa mendengarnya.

      Dan banyak lagi kisah-kisah menarik yang dihidangkan di dalam buku ini. Semua kisah tersebut berkisarkan kehidupan manusia yang beruasaha meraih syurgaNya. Kisah-kisah yang mengajak kita bertani di surga Ilahi.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : FADHILAT & KEUTAMAAN AYAT KURSI
    • Nama : FADHILAT & KEUTAMAAN AYAT KURSI
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR17.50
    • Penerangan :

      FADHILAT & KEUTAMAAN AYAT KURSI

      Buku ini mendedahkan tentang tenaga dan kuasa Ayat Kursi yang sangat istimewa dan mengandungi pemahaman tauhid yang menyeluruh. Tenaga yang dihasilakn daripada ayat Kursi ini antaranya adalah kekuatan untuk mendinding diri daripada hasutan dan bisikan syaitan. Sama ada ianya tersembunyi di dalam diri kita ataupun di persekitaran kita.

      Ayat Kursi ini hendaklah dijadikan amalan harian kerana terlalu banyak kandungan fadhilatnya. Tambahan pula diri kita hanya hambaNya yang terlalu banyak kelemahan dan penyakit-penyakit kalbu. Mudah-mudahan dengan amalan bacaan yang berterusan dapat menghindarkan diri kita dari tipu daya syaitan yang direjam, insya-Allah.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : HEBATNYA DOA SEORANG IBU
    • Nama : HEBATNYA DOA SEORANG IBU
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR21.00
    • Penerangan :

      HEBATNYA DOA SEORANG IBU

      Doa mempunyai kedudukan yang mulia di sisi Allah dan Allah menyukai orang yang sentiasa berdoa kepadaNya. Berdoa merupakan salah satu daripada elemen yang penting dalam kehidupan seorang Muslim.

      "Tiga jenis doa yang pasti akan dikabulkan, tanpa diragui lagi : doa orang yang dizalimi, doa orang yang dalam perjalanan (musafir) dan doa orang tua kepada anaknya." (Hadis hasan at-Tirmizi dan dinilai hasan oleh al-Albani dalam sahih Sunan at-Tarmiz-hadis no : 1905)

      Berdasarkan hadis di atas, maka beruntunglah jika ibu bapa dalam keadaan reda dan mendoakan kebaikan kita. Pada waktu yang sama rugilah kita jika ibu bapa dalam keadaan murka sehingga mereka tidak berdoa apa-apa ataupun mendoakan sesuatu keburukan kepada kita.

      Barangsiapa yang membuat reda kedua ibu bapa, bererti dia telah mendapat keredaan Allah, yang demikian itu dapat memasukkan kita ke dalam syurgaNya. 

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : SEBUKU ROTI PENEBUS DOSA
    • Nama : SEBUKU ROTI PENEBUS DOSA
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR16.00
    • Penerangan :

      SEBUKU ROTI PENEBUS DOSA

      Pada masa dahulu, di sebuah tempat ibadah ada seorang lelaki yang sangat tekun beribadah kepada Allah SWT. Dia melakukan ibadah itu selama lebih kurang tujuh puluh tahun. Tempat ibadah itu tidak pernah ditinggalkannya, kecuali pada hari-hari yang telah ditentukankanya.

      Suatu hari, dia digoda oleh seorang wanita. Dia tergoda dengan pujuk rayu wanita itu lalu mereka terjatuh ke dalam dosa. Setelah dia menyedari akan kesalahannya itu, maka dia bertaubat. Dia meninggalkan tempat ibadahnya itu, lalu mengembara sambil mengerjakan solat dan bertaubat.

      Akhirnya, dia sampai ke sebuah pomndok yang di dalamnya terdapat dua belas orang fakir miskin. Lelaki itu berhasrat untuk menumpang tidur di sana kerana berasa sangat letih setelah berjalan jauh. Di situ tinggal seorang pendita yang selalu bersedekah roti dan roti inilah yang kemudian dapat menebusnya dari dosa.

      Bagaimanakah kisahnya ? Mari ikuti sambungan kisah ini dalam Sebuku Roti Penebus Dosa.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : DAHSYATNYA SOLAT
    • Nama : DAHSYATNYA SOLAT
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR26.00
    • Penerangan :

      DAHSYATNYA SOLAT

      "Sesungguhnya solat itu mecegah kita daripada (perbuatan-perbuatan) keji dan mungkar. Dan sesungguhnya mengingati Allah (solat) adalah lebih besar (keutamaannya daripada ibadat-ibadat lain). Dan Allah mengetahui apa-apa yang kamu kerjakan".

      (Surah al'Ankabut : 45)

      ***********

      "Sekiranya kamu mendengar azan dan iqamat dilaungkan, maka bergeraklah untuk mengerjakan solat. Berjalanlah dengan tenang dan jangan terburu-buru. Solatlah dengan rakaat yang sempat kamu ikuti dan sempurnakanlah rakaat yang tertinggal."

      (Hadis riwayat Bukhari)

      **********

      * Apakah ada rahsia tertentu dalam gerakan solat ?
      * Apa pula kehebatan pergerakan solat ?
      * Bagaimana dengan rahsia berwuduk ?


      Semak semuanya dalam buku ini, Dahsyatnya Solat.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : LEMBARAN KISAH DARI SYURGA
    • Nama : LEMBARAN KISAH DARI SYURGA
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR10.50
    • Penerangan :

      LEMBARAN KISAH DARI SYURGA

      Semasa pemerintahan Saidin Umar al-Khattab, ada seorang lelaki bernama Hassan. Suati hari, dia keluar dari kampungnya dengan menunggang seekor unta untuk melakukan suatu perjalanan yang jauh. Setelah lama menunggang, dia pun berasa letih. Dia turun daripada untanya dan bersandar di sebatang pokok lalu tertidur. Setelah terbangun daripada tidurnya...

      Apakah yang berlaku seterusnya ? Ikutilah kisah selanjutnya dengan membaca buku penuh hikmah ini. Ianya menghimpunkan pelbagai kisah teladan ilmiah yang bakal membawa kita menghayati kehidupan para cendekiawan terdahulu.

      Selamat membaca.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : PERANAN ENCIK SUAMI HARI INI
    • Nama : PERANAN ENCIK SUAMI HARI INI
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR14.00
    • Penerangan :

      PERANAN ENCIK SUAMI HARI INI-Antara Kewajipan Dan Realiti

      Allah mensyariatkan sebuah rumahtangga sebagai asas sebuah masyarakat yang mulia. Seorang ketua rumah tangga adalah penguasa, sekaligus pemimpin dalam rumahtangganya. Melalui rumahtangga ini, lahir sebuah masyarakat yang melahirkan pemerintahan yang sesuai dengan tuntuan syariat Islam. Di bahunya terpikul tanggungjawab yang berat dan tuntutan yang pelbagai.

      Begitu juga peranan seorang isteri. Dia memiliki tanggungjawab terhadap suami, anak-anak dan rumahtangganya. Pada zaman moden seperti sekarang ini, kehadiran buku seperti ini adalah sangat penting . Ini disebabkan oleh kemunculan beberapa kesalahan, penyakit dan polemik yang disebabkan oleh ketiadaan sifat tekal pada anggota keluarga (termasuk suami) terhadap prinsip-prinsip dan hukum-hukum syariat. Buku ini menyasarkan pada penjelasan pengubatan Islam yang murni untuk perbaikan hubungan antara suami isteri, dan anak-anak untuk tampil memainkan peranan mereka. Apabila segenap anggota keluarga telah menjadi baik dan merealisasikan syariat Allah, mereka akan merasakan keharmonian dan kasih sayang sesama mereka.

      Marilah sama-sama kita memohon kepada Allah agar isteri-isteri dan anak-anak kita diperbaiki dan dipelihara daripada segala keburukan, mendatangkan kebaikan yang banyak dan dikumpulkan bersama-sama di dalam syurga kelak. Semoga ilmu yang bermanfaat sentiasa mengiringi kita dalam menyusuri kehidupan yang sejahtera di sunia dan di akhirat.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : RATIB AL-ATTAS & ASMAUL HUSNA BERSERTA SURAH YAASIN
    • Nama : RATIB AL-ATTAS & ASMAUL HUSNA BERSERTA SURAH YAASIN
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR7.00
    • Penerangan :

      RATIB AL-ATTAS & ASMAUL HUSNA BERSERTA YAASIN

      Adapun kelebihan bagi mereka yang mengamalkan Ratib al-Attas adalah memohon kesejahteraan dan keberkatan Allah SWT kepada pembacanya serta memohon perlindungan bagi melindungi diri sendiri, keluarga dan harta benda daripada kejadian-kejadian yang tidak diingini seperti kebakaran, kecurian, sihir, penyakit dan bala serta sebagainya.

      Daripada Bukhari, Muslim, at-Tirmizi dan Ibn Majah, diriwayatkan oleh Abu Hurairah ra : Rasulullah SAW bersabda : Allah SWT berfirman :

      "Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku di majlis, nescaya Aku juga akan mengingatinya di dalam suatu majlis yang lebih baik daripada mereka. Apabila die mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, nescaya aku mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya seperti berlari-lari anak". 

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : HEBATNYA KUASA ISTIGHFAR
    • Nama : HEBATNYA KUASA ISTIGHFAR
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR13.00
    • Penerangan :

      HEBATNYA KUASA ISTIGHFAR

      Allah berfirman.

      " Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, sesungguhnya Dia Maha Pengampun. Nescaya Dia mengirimkan hujan  kepadamu dengan lebat"

      (Surah Nuh-10-11)

      **********

      Rasulullah juga bersabda,

      "Barangsiapa sentiasa beristighfar, nescaya Allah memberikan jalan keluar untuk setiap kesedihannya dan membukakan jalan untuk setiap kesempitannya serta Allah memberikan rezeki yang tidak disangka-sangka".

      (Hadis riwayat Ahmad, Abu DAwud, Ibnu Majah dan Hakim)

      Rasulullah SAW sendiri beristighfar sebanyak 70 hingga 100 kali dalam sehari semalam. Baginda bersabda,

      " Aku adalah orang yang paling bertakwa dan paling mengetahui tentang Allah. Namun, aku beristighfar kepada Allah sehari semalam lebih daripada 70 kali".

      (Hadis riwayat Ibnu Majah)

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan
    • Gambar : ISTERIKU BIDADARIKU
    • Nama : ISTERIKU BIDADARIKU
    • Kod : Pustaka Azhar
    • Harga : MYR29.00
    • Penerangan :

      ISTERIKU BIDADARIKU

      " Wanita-wanita yang solehah itu ialah mereka yang taat kepada Allah dan suami mereka..."

      Buku Isteriku Bidadariku adalah himpunan pesanan seorang suami kepada isteri dengna berpandukan al-Quran dan sunah nabi Muhammad. Antara pesan itu adalah :

      • Mentaati Allah
      • Patuh dan taat kepada suami
      • Berhias untuk suami
      • Berpakaian mengikut ajaran Islam
      • Mengurus anak-anak dengan baik
      • Tanggungjawab dalam menyusu anak-anak
      • Hindari dari banyak cakap

      Masih ada banyak pesanan yang dapat disemak dalam buku ini, bagi membantu para isteri menjadi bidadari kepada suami tercinta dan dicintai pula oleh Allag dan Rasulullah.

    • Tambah Pesanan
    • Butiran
    • Pertanyaan